Efektivita výuky

09.11.2025

Efektivita výuky je jedno z našich hlavních kritérií. Máme za to, že zvládnutí hudby je přímo úměrné podílu času, metod, způsobu výuky a přípravy. Tyto parametry se vzájemně ovlivňují a orientace na efektivitu výrazně zvýší šanci, že Vaše vložená energie bude zúročena a Váš deklarovaný cíl naplněn. 

Níže představujeme některé z principů, kterými se ve výuce řídíme.

ZVLÁDNUTÍ KLÍČOVÝCH DOVEDNOSTÍ

Pokud chceme dobře běhat přes překážky, musíme se nejdříve naučit správně chodit, běhat a skákat. Stejně tak to funguje i v hudbě. Pokud si chcete například doprovodit písničku, musíte vědět, co je k tomu nutné ovládat - umět pracovat s tempem, chápat rytmus, ovládat správné držení nástroje, umět střídat akordy a další. V případě, že Váš cíl bude deklarován tímto směrem, zaměříme se na tyto dovednosti tak, aby Vás dílčí nedostatky nebrzdily. 

SNAHA SE CENÍ, ALE JEŠTĚ NENAUČILA HRÁT

Snaha a zapálení jsou velmi důležité předpoklady pro dosažení jakéhokoliv cíle. Je zapotřebí používat efektivní metody tak, aby snaha pouze korunovala nebo vylepšila výsledek, který je podložený zvládnutím konkrétních dovedností. Budeme dbát na to, abyste sami věděli, jak toho dosáhnout a mohli se tak zlepšovat a pracovat na sobě bez ohledu na počet hodin u nás.   

HUDBA NENÍ JEN O NAPODOBOVÁNÍ

Ačkoliv se hudebníci vzájemně ovlivňují a inspirují - v podstatě se napodobují, výuka hudby jako taková na něm založena není. I když tato metoda je v určitých fázích výukového procesu velice účinná (improvizace, výraz aj.), celková výuka hudby jako taková by na něm stát neměla. Zajistíme, abyste vždy věděli jakou metodou cvičení a přípravy dosáhnete výsledků v co nejkratším čase.